יום שני, 7 בינואר 2013

ספר עיון: מי אני ? מה אני ? ריכרד דיוויד פרכט


  23/01/2012 יום ב' ספרים: מי אני ? מה אני ? מסע פילוסופי מרתק לתוך עצמינו.
    ריכרד דוויד פרכט.
    ספר פילוסופיה. מעניין כמה אחזיק מעמד עם ספר זה.
      1.הרושם שהפילוסופיה עוסקת בשאלות ולא בתשובות.
        מתפלספים מבלי להכריע מה נכון.
        פילוסופיה עוסקת בשאלות ואילו מערכות-ידע עוסקות בתשובות.
      2.אפשר לחלק את מערכות הידע לשני סוגים - מערכות עם ובלי זרם מרכזי.
        על מנת שיהיה זרם מרכזי, צריכה להיות תפיסה איך קובעים מה נכון.
        רציונליות מסוג כזה או אחר. דרך להכריע בין 2 תשובות מה היא התשובה הנכונה.
        בהרבה מהתחומים בחיינו אין עדיין זרם מרכזי, כי אין הסכמה איך קובעים מה
        נכון, אין לוגיקה מוסכמת.
        אני מקווה שהספר שאכתוב יהיה ישוייך לזרם המרכזי, ולכן הספר אמור לספק לוגיקה סבירה.
        כיום מקובל שהגישה המדעית "נכונה". הבעייה היא שלא כל נושא ניתן לתקוף בדרך
        מדעית.
        בפסיכולוגיה אין זרם מרכזי, ולכן לימוד פסיכולוגיה זו סקירה של אידאולוגיות
        שונות. גם בפילוסופיה. למשל - איך ניתן לקבוע אם מה שפרויד אמר נכון או לא ?
        ברפואה, הרפואה המערבית היא זרם מרכזי כי היא באה עם גישה מערבית-מדעית.
      3.פילוסופיה אצלי.
        פילוסופיה אצלי זה הבסיס למערכת תשובות, היסודות לבנין שברצוני להקים.
        הפילוסופיה היא משהו פרקטי. הפילוסופיה היא מוצלחת ולא נכונה. היא מוצלחת אם
        המבנה שמעליו מוצלח.
        למשל -
          א.שוק ההון.
            פילוסופיית השקעה מוצלחת היא הבסיס לאסטרטגיות השקעה מוצלחות.
          ב.פילוסופיית מדע.
          ג.פילוסופייה רפואית.
            פילוסופייה רפואית מוצלחת היא הבסיס לרפואה מוצלחת.
        הפילוסופיה היא מערכת הנחות עבודה שאיתה אני בונה מערכת תשובות מוצלחת.
        כאשר הפילוסופיות היא עיונית ולא פרקטית, לא משמשת לכלום ואין דרך להכריע,
        אני כלל לא יודע איך להתייחס לשאלות הנשאלות.
    קראתי את הפרק הראשון על ניטשה ולא הבנתי מה המחבר רוצה.
    זה מזכיר את תקופת התיכון שלי והזלזול שלי במקצועות ההומניים, את הזלזול בשירה,
    את השירים חסרי המובן שהמצאתי.

    29/01/2012 איבדתי עניין בספר. אין בשר. אין משהו בספר שאליו אני מתחבר.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה