יום רביעי, 2 בינואר 2013

סרט: אפאצי - ברט לנקסטר 1954 מערבון

ראה אתר סרט.
ראה IMDB.
                                                           20/05/2012 05:11
  א.הסרט אפאצי עם ברט לנקסטר.
    הסרט מתאר את חייו של מסאי, לוחם אפאצ'י, שממשיך להילחם ולהיות נאמן לערכיו גם
    לאחר כניעת ג'רונימו ושאר בני עמו.

  ב.נושא - הנאמנות לעצמך.
    הנושא -
      בסרט זה הנושא העיקרי הוא - הנאמנות לעצמך.
      מסאי הוא לוחם. זו הזהות שלו. הנאמנות לעצמו זו הנאמנות לזהות שלו ולערכיו
      כלוחם אפאצ'י.
      כאן האישיות בנוייה קודם כל על הנאמנות לעצמך ועל הזהות כלוחם אפאצ'י.
      זהו הערך העליון והחוט שמחזיק אותו. הנאמנות לעצמו מוחלטת, וזו היחודיות של
      האישיות של מסאי.
      הסרט מציג היטב את נושא הנאמנות לעצמך והקשר לזהות שאתה מייחס לעצמך.

    קטע מרשים בענין זה -
      מסאי מצליח להתגבר על שני שומריו, ומשחרר שני אפאצים שהיה איתו. שניהם גנבים
      ופושעים.
      שני האפאצים רוצים להשאר איתו, אך הוא לא רוצה קשר איתם. מבחינתו, הם בגדו
      בערכים כלוחמים בכך שהפכו לפושעים.
      יש אצלו חלוקה של האפאצים לשני סוגים -
        1.לוחמים אמיתיים הנאמנים לערכים של לוחם אפאצי.
        2.בוגדים בערכים. אנשים שבגדו בערכים ובעצמם.
          אין אצלו חמלה או מחילה על בגידה בערכים.
       יש כאן נאמנות לערכים ברמה הגבוהה ביותר.

  ג.נושא - רצון לחיים הנותן תקווה.
    הנושא השני בסרט - רצון לחיים הנותן תקווה.
    התקווה היא לבנות חיים חדשים באמצעות אימוץ דרך החיים של הצ'רוקים. הצ'רוקים
    חיים בשלום עם הלבנים, עוסקים בחקלאות ומאמצים את דרך החיים של הלבנים.
    יש 3 אלטרנטיבות לעם האפאצי -
      1.יאוש.
        וויתור על הרצון לחיים אחרים. היאוש מתבטא גם באמצעות שתייה. שתייה היא
        ביטוי לאבדן הרצון לחיות.
      2.המשך המלחמה בלבנים.
        דרך החיים של הלוחמים. ברור שדרך זו תוביל להשמדת העם האפאצי.
      3.אימוץ דרך החיים של הצ'רוקים.
        זרעי התירס מסמלים אלטרנטיבה זו.
    בעת שהוא בורח, מסאי מגיע לבית של אינדיאני צ'רוקי. תחילה מסאי בז לו כי כביכול
    הוא בגד בערכים של לוחם. אחר כך הוא מתחיל להבין שזהו הרע במיעוטו, ושיש כאן
    תקווה לעם האפאצי.
    הצרוקי נותן למסאי שקית עם זרעי תירס, שיאפשרו לו ולעמו לפתח חקלאות.
    תחילה מסאי הולך ללא השקית. אחר כך הוא חוזר ולוקח את שקית זרעי התירס. חזרה זו
    מסמלת את אימוץ החזון הצ'רוקי.
    מרשים !

    רגש התקווה קשור לרצון לחיים !
    יש תקווה כאשר הרצון לחיים חיובי, כשיש חזון !


  ד.האשה.
    האשה, אהובתו של מסאי, גם בעלת אישיות מאד מעניינת. אולי אכתוב עליה בהזדמנות
    אחרת.
 --------------------------



  נ.ב.  02/01/2013
  א.נושא שלישי בסרט - צומת עם דילמה ערכית חשובה.
    כפי שציינתי קודם, על מסאי לבחור בין 3 אלטרנטיבות לעם האפאצי - יאוש, המשך
    המלחמה בלבנים או אימוץ דרך החיים הצ'רוקית.
    יש כאן צומת עם דילמה ערכית חשובה. הדילמה העיקרית היא בין המשך המלחמה לבין
    אימוץ דרך החיים הצ'רוקית. יש כאן דילמה בין שתי קבוצות ערכים -
      1.הנאמנות לזהות של לוחם אפאצ'י.
      2.הערך של המשך החיים, של מתן תקווה לעם האפאצי.
    החזרה של מסאי לקחת את זרעי התירס מסמלת את הבחירה בערך של המשך החיים. מסאי
    מוותר על הזהות כלוחם על מנת שלעם שלו יהיה עתיד !
    יש כאן שני נושאים נוספים - צמתים ודילמות ערכיות.
           -------------------------------

  נ.ב. 13/01/2013 אפאצי.
  א.דימוי התינוק.
    הסרט נגמר בעימות בין מסאי לחיילים הרודפים אחריו. מסאי עומד להיהרג, כשלפתע נשמע
    צרחת התינוק של מסאי שנולד זה עתה. לפתע המלחמה נעצרת, כולם מהופנטים, הרצון
    להרוג איננו.
    התינוק מסמל את העתיד שלו כולנו מייחלים שבו, את החזון לעולם שבו יחיה זאב עם
    כבש ולא ידעו עוד מלחמה.
    אתמול, גם לי היה חלום שבו תינוק נולד, ועם אותה משמעות, אותו חזון לעולם אחר.
 
  ב.הרצון לחיים.
    האגנדות השונות מבטאות רצון לחיים שונה.
    אימוץ האגנדה של הצרוקים פרושה רצון לחיים נורמליים - אימוץ הרצון לחיים של
    הלבנים ושל הצרוקים.

  ג.3 המעגלים.
    אחת החלוקות של החיים היא ל-3 מעגלים -
      1.המעגל האישי.
      2.המעגל המשפחתי.
      3.המעגל הכללי.
    כאשר המעגל האישי דומיננטי, האדם דואג בעיקר לעצמו.
    כאשר המעגל המשפחתי דומיננטי, האדם דואג בעיקר למשפחתו.
    כאשר המעגל הכללי דומיננטי, האדם דואג בעיקר לעמו ו/או לאנושות.
    אצל מסאי המעגל הכללי הוא הדומיננטי. הוא דואג קודם כל לעמו.

 

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה