יום רביעי, 2 בינואר 2013

סרט: איש החוק - ברט לנקסטר 1971


    נ.ב.  15/04/2012
      תחילה התכוונתי לשייך רשימה זו לסרטים. אחר החלטתי לכלול את הרשימה בטבלת
      האישיות, כי הרשימה מכילה מידע רב על מבנה האישיות.
                                  -----------------
ראה אתר סרט.
ראה IMDB.
  12/04/2012 סרטים. יום ו'. הסרט איש החוק עם ברט לנקסטר.Lawman .
    מערבון שבו לנקסטר הוא איש חוק. הוא בא לעיירה במערב הפרוע במטרה לאסור 8 בוקרים
    שהרגו בשוגג איש זקן תוך כדי השתוללות שיכורים בעיירה אחרת.
    סרט מאד חכם. יש לא רק עלילה אלא גם הרבה עומק.
    לנקסטר מייצג לא רק איש חוק קשוח וחזק, אלא גם איש חכם המבין את החיים ואנשים.
    הוא יודע תמיד מה צפוי כי הוא היה בסרט הזה הרבה פעמים בעבר. הדפוס שחוזר על עצמו - הוא בא לאסור
    מישהו, האחר יוצא נגדו, הוא נאלץ לירות בו ואז חבריו או משפחתו באים לנקום והוא
    נאלץ לירות גם בהם. זה התסריט הקבוע. הוא מצליח גם כי הוא יודע תמיד מה צפוי ומה
    האחר יעשה.
    אצלו הערך העליון-שמירת החוק. האישיות בנוייה על שמירת החוק. הוא יודע שאם
    יתכופף, לא יהיה לכך סוף. התוצאה-הוא הורג בלי סוף ולכן מכונה - עושה האלמנות.
    ברגע מסויים עולה האפשרות שהוא יוותר על האגנדה של שמירת החוק, ויבנה חיים נורמליים, יתחתן,
    יעזוב את החוק ויבנה משק ומשפחה. אך כמובן יש "גורל" שמונע זאת.
    ברגע מסויים האשה שהוא אוהב אומרת לו -
      לי יש משק עלוב ובעל עלוב אך יש לי משהו. לך אין כלום.
    זה נכון. ללנקסטר אין מועדון. אין כלום. יש רק אגנדה שלא ברור מה שרשיה.
    אגנדה לקדם את החוק.
    רואים כאן רצון לחיים שונה. האשה רוצה מועדון במובן הרגיל - משק ומשפחה. לנקסטר רוצה לקדם את האגנדה
    של שמירת החוק.    
    גם הדמויות האחרות מעניינות ולא אכנס לכך.
    התפיסה היא שהחיים הקשוחים במערב הפרוע מאפשרים להבין את החיים ואנשים. החיים
    קשוחים אך פשוטים.
                           ---------------------------------
 
  נ.ב. 12/04/2012
  א.נקודות נוספות.
    1.יש בסרט 4 דמויות שהן נשמות ותיקות עם הרבה חוכמה ועומק -
        א.איש החוק ברט לנקסטר.
        ב.בעל החווה שאנשיו רצחו.
        ג.האשה שלנקסטר אוהב ושוקל לבנות איתה חיים תקינים.
        ד.השריף.
    2.תכונת הערכיות ופחד - מי אתה ?
      בסרט יש 3 תכונות של אנשים שיש עליהן דגש רב בסרט - ערכיות ופחד וחוכמה.
      הזכרתי את התכונה של חוכמה בסעיף הקודם.
        א.ערכיות.
          אנשים לא ערכיים הם אלה שיורים לאחרים בגב. האנשים הערכיים מתמודדים פנים
          מול פנים.
        ב.פחד.
          הפחדנים בורחים כמובן.
        ג.חוכמה.
          החכם נמנע עד כמה שניתן מלהתמודד. לנקסטר למשל. הוא עושה זאת כשאין ברירה
          יש בסרט בחור טיפש וגם אחרים שממהרים להתמודד.
      רואים יפה שאנשים נמדדים בהתנהגות ברגע האמת, הרגע שבו אתה אמור להתמודד עם האחר
      בקרב אקדוחים. רגעי אמת הם הרגעים בהם נבדק מי אתה, מבחן ערכיות.
      כל הסרט הוא רגע אמת אחד גדול, וההתנהגות בקרב האקדוחים בפרט.
    3.חיי קיצון.
      החיים במערב הפרוע מתוארים כחיים בתנאי קיצון, חיים שמכריחים אותך להתמודד כל
      הזמן עם דילמות ערכיות והישרדות ולא חיים רדודים כמו שיש לנו.
    4.הרקע לסרט - מצב קיצון.
      הרקע לסרט - מצב קיצון. הרקע, הנסיבות, התפאורה זה המצב בו לנקסטר מגיע לעייר
      לאסור את 8 האנשים שחשודים ברצח. כעת על כולם להחליט מה עושים, כולל לנקסטר
      עצמו.
      גם מצב הקיצון זו התפאורה שמחייבת אותנו להתמודד עם דילמות ערכיות ולהחליט מי
      אנחנו, מה חשוב.
      אמרתי כבר שאנו בונים את האישיות. במצב קיצון אנו מחליטים מה חשוב ומי
      האישיות, מי אנחנו.
      כל אחד מתמודד עם מצב הקיצון אחרת - אחד בורח, אחד נמהר, אחד חכם ושואף להמנע
      מקרב עד כמה שניתן, אחד יורה בגב ואחד מתמודד פנים מול פנים.
      הסרט מזכיר את הסרט בצהרי יום בכך שבשניהם התפאורה היא מצב קיצון נוסח המערב
      הפרוע, שבו על כל אחד להחליט איך הוא מתמודד.

  14/04/2012 שבת.
  א.רגעי אמת.
    רגעי אמת יש במערבונים,
                במחלות,
                במצבי קיצון,
                בחברות.
    בחברות רגע האמת אתה מגלה מי באמת חבר ומי לא.
    ברגעי קיצון ורגעי אמת אתה מגלה מי אתה. ברגע האמת יש צומת שבה אתה או האחר צריכים להחליט מה חשוב יותר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה