יום שלישי, 1 בינואר 2013

סרט: גיבורי הדגל - קלינט איסטווד 2006

ראה ויקיפדיה.
  31/08/2012 סרטים: גיבורי הדגל. הסרט השני של קלינט איסטווד על איוו גימה.
    הסרט מציג את הצד האמריקאי.
    אני בתחילת הסרט. כרגע נראה הרבה פחות טוב מהסרט - מכתבים מאיוו גימה, שמציג את הצד היפני.
    לא ברור מה המסר. לא ברור למה היה כה חשוב להילחם.

    מזכיר את הדילמה  הערכית הנוכחית שלי -
      יכולתי להיות למעלה בגן עדן עם ריבה, ובמקום זאת אני פה למטה עם
      פרוייקט הספר, במעין איוו גימה שלי. למה זה כה חשוב ?

    התייחסות -
      מה המסר של הסרט ? לא ברור.
      מזכיר קצת את רימרק והספר - במערב אין כל חדש.
      ישנו הניגוד בין חזית ועורף.
      החיילים שחוזרים שרוטים, ולא יכולים לחזור לחיים רגילים. "נשארים שמה בחזית".
      הם חוזרים לעורף, אך נשארים בנפשם בגיהנום של איוו ג'ימה.
      הבקורות לסרט קטלניות.
נ.ב.
31.12.2012
קראתי את השאלה שלי - למה אני פה למטה ולא בגן עדן עם ריבה.
זה מעלה את נושא החוטים, את השאלה - מה מחזיק אותי פה ? מה החוטים שמחזיקים אותי פה ?
השאלה הזו עולה בתקופות משבר, במצבי קיצון,  אך קיימת תמיד.
רוב האנשים מפחדים להתמודד עם נושא זה. יש צורך במצב קיצון על מנת שהחיים יאלצו אותנו להתמודד עם שאלת החוטים.
אז הנה עוד מושג - מושג החוטים.
אני משתמש בדימויים על מנת לתאר את המושגים שאני מייצר. שפת הדימויים זו השפה הפנימית שלנו. בחוץ אני מדבר בשפה העברית ובפנים אני מדבר בדימויית. לדעתי, דימוי אחד עדיף על 1000 מילים.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה