יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

סרט: סינדרלה מן - ראסל קראו 2005

סרט ביוגראפי על המתאבק גימס בראדוק.
ראה IMDB.

                                                יום רביעי  17/10/2012 44:10
                               סינדרלה מן-ראסל קראו
                               ********************
  א.הסיפור.
    סרט אוטוביוגרפי על המתאגרף גימס בראדוק.
    הרקע - השפל הגדול.
    בראדוק מתמודד עם תנאי קיצון, כשהוא לא מצליח להביא אוכל למשפחתו.
    הבעייה - כסף עבור אוכל וחשמל. אם לא יהיה כסף, יהיה צורך לשלוח את ילדיו.
    בשיא המשבר הוא נאלץ לפנות לסעד וגם להתחנן שיתנו לו נדבות.
    הוא מצליח לחזור לאגרוף, ומצליח לנצח מתאגרפים שנתפסים כעדיפים בהרבה.
    הכינוי סינדרלה מן מקורו בכך שהוא ניצח כנגד כל הסיכויים.

  ב.אישיות הבוס.
    בקטע בסרט הבוס נשאל אם יש לו לב.
    תשובת הבוס -
      1.הלב שלי פתוח רק עבור משפחתי.
      2.הביצים שלי הם עסקים.

    במינוח שלנו -
      האישיות של הבוס מורכבת מלב וביצים.
      הלב זו האגנדה של דאגה לו ולמשפחתו, אגנדה אישית אגואיסטית.
      הביצים הם האמצעי לקידום האגנדה..


  ג.האישיות של גים בראדוק.
    האגנדה היא - לדאוג למשפחה, לדאוג שלילדים יהיה לחם וחשמל.
    יש 2 אמצעים אפשריים לקדם אגנדה זו -
      1.לעבוד ברציפים כסבל.
      2.אגרוף.
    בסרט, בראדוק אומר שהוא לא מצליח להתמודד ברציפים. הוא יודע להתמודד רק באמצעות
    האגרוף. כאן הוא תלוי רק בעצמו. באופציה של עבודה ברציפים, הצפי הוא שתוך כמה
    חודשים משפחתו שוב תרעב. כאן לפחות יש לו סיכוי, יש תקווה.
    הדילמה קיימת בגלל החשש של אשתו שהוא יהרג בזירה, והיא תהיה אלמנה.
    באופציית האגרוף יש סיכון אך יש לפחות תקווה.

  ד.השוואה בין 2 האישויות.
    גם לבוס וגם לבראדוק אגנדה של דאגה למשפחה.
    ההבדל - משפחתו של בראדוק רעבה ללחם ואילו הבוס דואג שלמשפחתו יהיה יותר שמנת.
    יש גם הבדל בתפיסה הערכית - הבוס מוכן לדרוך על אחרים, אין לו "לב" עבור אחרים.
    שניהם חיים באותה תפאורה - השפל הגדול. כל אישיות מתמודדת עם התפאורה אחרת.

    אפשר בהחלט לומר -
      התפאורה הקשה של השפל הגדול מוציאה מהבוס את "הרע" שבאישיות שלו, בעוד בראדוק
      שחי בתנאים קשים בהרבה, נשאר בעל אישיות ערכית, חיובית ומעוררת השראה לאחרים.
      עבור רבים הנתונים במצוקה בראדוק הופך דמות מופת שיש לחקות.

    ההבדל המשמעותי באישיות הוא לא באגנדות אלא בהיבט הערכי, בתפיסה הערכית.
    התרשמתי שהשפל הגדול זו אולי הטראומה העיקרית של העם האמריקאי. טראומה זו קשורה
    לאגנדת הכסף שטיפוסית לאמריקה.
 

2 תגובות:

  1. מאוד אהבתי את המשחק של קרואו, את הסרט קצת פחות. אני מודה שיצא לי לראות סרטים לצפיה ישירה איכותיים יותר. אני לא יודעת אם זה בגלל שלא ממש התחברתי לכל הדם והאלימות או שפשוט הסרט לא היה מוצלח.

    השבמחק
  2. היי יסמין
    מסקרן אותי איך הגעת לבלוג שלי.
    בבלוג הכוונה לא לכתוב בקורת על סרטים , אלא לרשום מה התוכן שמצאתי ומה אני לוקח מהסרט.
    מעניינים אותי הנושאים שהסרט מעלה. הכתיבה מאפשרת לי גם להציג את הראייה שלי בנושאים שהסרט מעלה. נפלת במקרה על סרט שגם בעיני הוא פחות מעניין. עדיין, גם מסרט זה יש מה לקחת.
    אם תקראי מה שכתבתי על הסרטים קזבלנקה ואנה קרנינה, אולי תמצאי תוכן רב יותר.

    השבמחק