יום שלישי, 5 במרץ 2013

תגית: על הבלוג

5.3.2013

שנים רבות אני כותב על החיים. עד כה כתבתי למגירה. לראשונה שאני מפרסם חומר שכתבתי. בבלוג בחרתי לכתוב על החיים בצורה עקיפה. למראית עין אני כותב על סרטים וספרים, אך הכוונה בעצם לכתוב על החיים.
הבלוג לא לאנשים המתעניינים בסרטים ובספרים אלא באנשים הרוצים ללמוד על החיים.

התגיות מציינות את הנושאים שזיהיתי, ועליהם ברצוני לכתוב. עם הזמן יווספו תגיות רבות נוספות.
בפוסטים המילים בצבע אדום מציינות תגית. כשרואים למשל את המילה זוגיות בצבע אדום, ברצוני לומר - "שים לב. אני מדבר כאן על התגית ועל הנושא זוגיות. מדובר לא רק על הנושא זוגיות בסרט, אלא על נושא זוגיות בכלל".
בינתיים אני במכוון לא מתעמק. אני נמנע מלפרסם דברים רבים. בעתיד אכנס לנושאים יותר קשים ויותר שנויים במחלוקת.
אני מעוניין להציג את השאלות ולא את התשובות שבידי. במידה רבה, כל תגית זו גם שאלה. בבלוג רואים לא רק דעתי בנושאים אלה , אלא גם את הראייה של יוצרי הסרט. אני לא שואף לכפות את משקפי החיים שלי. אני לא מביא "דת חדשה". אני שואף להציג את הנושאים שזיהיתי. אני אומר משהו בסגנון - "הנה כאן בסרט עוסקים בנושא זוגיות. ראה מה יש לסרט ולי לומר בנושא זוגיות, בהקשר של הסרט. זה מה שאני ראיתי בנושא זוגיות".

כדאי לזכור שנושאי החיים אינם נושאים ניטרליים. לכל אחד מאיתנו מטען רגשי רב לגבי נושאים אלה. יש המון כאב.
אני כותב על כל הנושאים הללו, ואני חושב על ריבה, אשתי שנפטרה.

מוזר שאנו יודעים על פיזיקה ועל אסטרונומיה, אך אין ידע מסודר על החיים, ואין מקצוע כזה באוניברסיטה. מי החליט שנושא החיים אינו חשוב ?! אולי בעתיד יהיה ידע מסודר בנושא החיים, יהיה זרם מרכזי ויהיו לימודים אקדמיים בנושא החיים. נוכל ללמוד בצורה מסודרת על החיים. מוזר שאנו יודעים כל כך הרבה על המאדים אך יודעים כה מעט על החיים.
בעצם, יש לנו ידע רב על החיים, אך אף אחד לא טרח לארגן ידע זה.
מדהים שאין אפילו שם לנושא החיים. לא טרחנו לתת שם לנושא זה. זה הנושא הכי חשוב בעיני, וזה נושא שעדיין לא נמצא לו שם. אז הנה, אתגר לכולנו - מה אנחנו יודעים על החיים ? מכך שאין לנושא שם, עלול להשתמע שאנחנו לא יודעים כלום על החיים.
מה אנחנו יודעים על החיים ?
מה אנחנו יודעים על התגיות שציינתי ?
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה